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  19.April 2024 05:47:54

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 Thema: Zündverteiler B30E für B30A geeignet?  (Gelesen 4404 mal)
tegebe

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Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 26.Dezember 2022 17:11:54 »
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Hallo, ich könnte an nen Zündverteiler für nen B30E rankommen. Weiß wer, ob der für unseren B30A passt? Müsste ja eigentlich, oder?

Danke!
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scaut

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 26.Dezember 2022 19:28:47 »
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Hi der ist eigentlich für den volvo 164 E
Mit Einspritzung frag mal den Harms
Der hat seinen c303 den  Motor vom 164E
Verbaut der weiß es bestimmt
Gruß der scaut
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der Harms

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 27.Dezember 2022 06:16:4 »
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Hmmmm so rum habe ich es nie versucht...würde wohl aber gehen. Der 164E hat aber die C-Nockenwelle drin, ich würde meinen, die Zündzeitkurve und Schließzeiten sind anders eingestellt, aber vielleicht kann man das hinbasteln...ich würde nach einem mechanischen Verteiler suchen.
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Yankee

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 27.Dezember 2022 12:6:38 »
Antwort mit Zitat nach oben
Der Schließwinkel muss der gleiche sein

Die Verstellkurve könnte durchaus etwas anders sein
viele Grüsse Frank


http://www.auf-allen-vieren.de
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tegebe

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 27.Dezember 2022 13:57:36 »
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Ok, danke, dann lasse ich lieber die Finger davon. Falls jemand möchte: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/volvo-164-zuendverteiler-b-30e/2291220795-223-23706
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johnnyk

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 29.Dezember 2022 04:45:19 »
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Merry Christmas. The issue with the 164E distributor for B30 A is the vaccum advance. it works in reverse to retard ignition timing instead to advance it. Why??? this was solution to help B30E reduce emmisions on engine  idle and was not used on later Volvo engines. 
johnny
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der Harms

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 29.Dezember 2022 07:53:19 »
Antwort mit Zitat nach oben
.....Hi Jhonny; still alive?  cool
@yankee: by the way, was macht denn eigentlich mein Verteiler? Gibt es Firma Laubtec noch?
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johnnyk

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 29.Dezember 2022 09:17:34 »
Antwort mit Zitat nach oben
Hello  Harms....Yes still walking this earth  cheesy. I have removed the vacuum line from my distributor as it does very little. If you cannot find Laubtec ignition module, you can use other ignition module from Ebay. Best option is Pertronix 123 for the 164E(they have solid state trigger signal for the ignition controller) also a better advance curve than original distributor as well as a choice of advance curves.
  I am going to fit OM606 with 5 speed gearbox to my C304 and will sell my 2xB30E's and spare engine sensors I have.
johnny
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Yankee

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C304 fahren ist wie wennste fliechst

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 29.Dezember 2022 10:59:24 »
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Zitat von: der Harms am 29.Dezember 2022 07:53:19
@yankee: by the way, was macht denn eigentlich mein Verteiler? Gibt es Firma Laubtec noch?


Er scheint wieder zu leben, der Herr Laubersheimer hatte wohl Anfang des Jahres einen Schlaganfall.
In der ersten Dezemberwoche rief er mich an, hat sich vielfach Entschuldig und mir versprochen das ich spätestens
Ende nächster Woche die 5 Zündverteiler hier habe
Er hat mir nur leider nicht gesagt welches Jahr
viele Grüsse Frank


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OlliD

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 29.Dezember 2022 12:27:5 »
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So ähnlich gehts mir auch ... 3 mail,  gefühlt 20 "Nicht-Telefonate" : aber einmal habe ich ihn dann doch erwischt  grin  - er macht wohl gerade mehrere fertig - leider eben ohne genauen Termin ...
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der Harms

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 29.Dezember 2022 12:45:9 »
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Zitat von: johnnyk am 29.Dezember 2022 09:17:34
Hello  Harms....Yes still walking this earth  cheesy. I have removed the vacuum line from my distributor as it does very little. If you cannot find Laubtec ignition module, you can use other ignition module from Ebay. Best option is Pertronix 123 for the 164E(they have solid state trigger signal for the ignition controller) also a better advance curve than original distributor as well as a choice of advance curves.
  I am going to fit OM606 with 5 speed gearbox to my C304 and will sell my 2xB30E's and spare engine sensors I have.



Uhhh... OM606 sounds very good. I like the B30E in my Volvo, but in the moment her desided to take al little bit oil, at least 1Liter /100km; we´ll see! I hope only piston-rings.
maybe you´ll like to spend a little story with some fotos from your projekt?
Best regards downunder!
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der Harms

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 29.Dezember 2022 12:46:1 »
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Zitat von: Yankee am 29.Dezember 2022 10:59:24
Zitat von: der Harms am 29.Dezember 2022 07:53:19
@yankee: by the way, was macht denn eigentlich mein Verteiler? Gibt es Firma Laubtec noch?


Er scheint wieder zu leben, der Herr Laubersheimer hatte wohl Anfang des Jahres einen Schlaganfall.
In der ersten Dezemberwoche rief er mich an, hat sich vielfach Entschuldig und mir versprochen das ich spätestens
Ende nächster Woche die 5 Zündverteiler hier habe
Er hat mir nur leider nicht gesagt welches Jahr

Na, das lässt doch aber hoffen! Hoffentlich kommt der gute wieder auf die Beine!
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tegebe

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 30.Dezember 2022 16:27:24 »
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Zitat von: johnnyk am 29.Dezember 2022 09:17:34
[...] Pertronix 123 for the 164E(they have solid state trigger signal for the ignition controller) also a better advance curve than original distributor as well as a choice of advance curves.
[...]


You mean 123 Ignition? https://www.123ignition.de/ Thats a complete drop in for the whole distributor. In and of itself a nice thing, bit not waterproof, which keeps me from buying it.
The Pertronix https://cdn.shopify.com/s/files/1/0247/6913/4628/files/PerTronix_Catalog_12-18-20.pdf is replaces the distributor plate, so then there's no more mechanic parts anymore. It's epoxy molded and waterproof but not programmable.
I think the Laubtec works the same as the Pertronix?

I still have the original setup (I revised it) but tend to the pertronix next year.

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johnnyk

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Re:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 31.Dezember 2022 03:53:32 »
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Zitat von: der Harms am 29.Dezember 2022 12:45:9
Zitat von: johnnyk am 29.Dezember 2022 09:17:34
Hello  Harms....Yes still walking this earth  cheesy. I have removed the vacuum line from my distributor as it does very little. If you cannot find Laubtec ignition module, you can use other ignition module from Ebay. Best option is Pertronix 123 for the 164E(they have solid state trigger signal for the ignition controller) also a better advance curve than original distributor as well as a choice of advance curves.
  I am going to fit OM606 with 5 speed gearbox to my C304 and will sell my 2xB30E's and spare engine sensors I have.



Uhhh... OM606 sounds very good. I like the B30E in my Volvo, but in the moment her desided to take al little bit oil, at least 1Liter /100km; we´ll see! I hope only piston-rings.
maybe you´ll like to spend a little story with some fotos from your projekt?
Best regards downunder!

If you have good oil pressure maybe you can just replace piston rings. Good idea to check if your 164E has fibre camshaft gear and replace with steel gear set or just large fibre gear. The fibre ones get brittle with age and rip teeth off or fly apart leaving a mess in the sump. I had catastrophic failure on highway when camshaft teeth ripped off under high revs 4500-5000 (in hurry to get home)
johnny
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WJM

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OM606 (war:Zündverteiler B30E für B30A geeignet?
« am: 19.Januar 2023 00:0:25 »
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Zitat von: johnnyk am 29.Dezember 2022 09:17:34
Hello  Harms....Yes still walking this earth  cheesy. I have removed the vacuum line from my distributor as it does very little. If you cannot find Laubtec ignition module, you can use other ignition module from Ebay. Best option is Pertronix 123 for the 164E(they have solid state trigger signal for the ignition controller) also a better advance curve than original distributor as well as a choice of advance curves.
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Johnny, has your OM606-research thusfar also revealed whether any upgrade over the stock 177hp (turbo, otherwise 136hp) can focus more on (low(est)-end) torque than on power?
(seems its high (factory) rpm-limit already means a focus on power, more than torque)
Probably requires a different turbo setup (larger wheel, lower high-end efficiency), but the real low-end performance reveals itself way below the turbo-kick-in point, or better (the real icing on the cake) even below idle-rpm....:))
(I should note I have been spoiled by TLC diesels, happily chugging along at half idle-rpm, before even making an attempt at stalling)
(I should also note that a diesel-extractor adds even more wonder to this behaviour)
(but it goes a bit contrary to a turbo (which favours higher end efficiency))
(an a non-turbo, it kicks bottom end torque up by a higher amount than the AC takes, for comparison)
(also not sure what the ideal layout of both extractor plus modified turbo should be)
(never read anything about the combination anyway, not even in closely related engine-families (like 1HD-T vs 1HZ, or 2H vs 12H-T))
(which also applies to OM606 non-turbo vs turbo, of course)
(with the exception of direct injection on the Toyota turbo's)
(but dealer-installed turbo-kits also existed for 1HZ)

Just wondering if one could create a true tractor from that OM606....:))
(not primarily for C3-series myself, more to convert older/tax-free oldtimer G-Wagon's)
(sadly the combination with a manual transmission is not easy (either maxing out on the 6sp(?) from the ML270 (163hp) or BMW units)
(while my max low-end torque contemplations only make sense with a manual transmission anyway, of course....;))
*Verkaufe Battery-Equalizer/Charge-Balancer/Wandler 24->12v/100A*


Those who wander are not necessarily lost
J.R.R. Tolkien
...and not all who launder are washed/WJ....;))


<w.j.markerink@A1.NL>
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